FULL CATASTROPHE: Chae, Conrod, Göllner, King, Sauvé, Skahan & Thibault at Karsh-Masson Gallery

Elle Chae, Heidi Conrod, Adrian Göllner, 
Gillian King, Anthony Sauvé, Justine Skahan
& Annie Thibault

FULL CATASTROPHE

March 17 to April 24, 2016

Vernissage
Thursday, March 17, 5:30 to 7:30 p.m.

Artist talk with Adrian Göllner and Annie Thibault
Friday, April 1st at 12:30 p.m.
Adrian Göllner will present in English and Annie Thibault will present in French.
All welcome. Free admission. 

KARSH-MASSON GALLERY
Ottawa City Hall
110 Laurier Avenue West

The phrase ‘full catastrophe’ derives from the 1964 film Zorba the Greek, whose central character exclaims: “Wife, children, house, everything. The full catastrophe.” Rather than inferring a catastrophic event however, in which the present is overwhelmingly engulfed, it is intended to denote a vastness of human experience. In this exhibition then, the concept of the ‘full catastrophe’ evolves from an expansive, panoramic perspective that embraces the totality of life while becoming crowded with its rich and immense detail. 

-Excerpt from the essay by Celina Jeffery

http://ottawa.ca/en/liveculture/full-catastrophe
www.twitter.com/PublicArtOttawa 

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Elle Chae, Heidi Conrod, Adrian Göllner, 
Gillian King, Anthony Sauvé, Justine Skahan
& Annie Thibault

FULL CATASTROPHE (Pleine Catastrophe)

Du 17 mars au 24 avril 2016

Vernissage
le jeudi 17 mars de 17 h 30 à 19 h 30

Causerie avec les artistes Adrian Göllner et Annie Thibault
le vendredi 1er avril à 12 h 30
Adrian Göllner fera la présentation en anglais et Annie Thibault celle en français.
Ouverte à tous. Entrée libre. 

GALERIE KARSH-MASSON
Hôtel de ville d’Ottawa
110, avenue Laurier Ouest

Le titre de cette exposition est un hommage au film Zorba le Grec, sorti en 1964, dans lequel le personnage principal s’exclame : « Ma femme, les enfants, la maison et tout. La pleine catastrophe. » [traduction libre]. Or, le mot catastrophe ne désigne pas ici un événement tragique, bien que Zorba en vive tout un, mais plutôt l’immensité de l’expérience humaine. Ainsi, dans cette exposition, le concept de la « pleine catastrophe » découle d’un point de vue global qui considère la vie dans son vaste ensemble tout en étant saturé de ses détails riches et abondants.

-Extrait du texte par Celina Jeffery

http://ottawa.ca/fr/culturevive/pleine-catastrophe
www.twitter.com/PublicArtOttawa